Szukasz agencji interaktywnej – zajrzyj do katalogu!

Agencje interaktywne – co to takiego?
Agencje interaktywne to określenie stosunkowo nowe. Dużej grupie ludzi jest całkowicie obce, ale dla tych, którzy dbają o wizerunek swoich przedsiębiorstw w Internecie jest dobrze znane. Agencje interaktywne utworzyły się w związku ze wzrostem popularności Internetu, a także perspektywami rozwoju, jakie zaoferował on przedsiębiorcom w zakresie marketingu. Z początku miały one pełnić zadanie jedynie agencji reklamowych, jednak w niedługim czasie zmieniły kurs w kierunku programowania. Chcąc sformułować definicję agencji interaktywnej należy powiedzieć, że jest to firma specjalizująca się w prowadzeniu strategii kreacji wizerunku przedsiębiorstw w Internecie w oparciu o założenia przedstawione przez klienta. Jednym słowem promuje firmę i kreuje jej markę w sieci, a także wspomaga jej działania.


Czym zajmują się agencje interaktywne?
Do najpopularniejszych działań agencji interaktywnych należy projektowanie i tworzenie serwisów www, sklepów internetowych oraz portali społecznościowych, a także ich pozycjonowanie. Strona internetowa to w dzisiejszych czasach podstawowa część działalności każdej firmy. Jest najlepszym źródłem informacji o firmie, a także o ofercie, produktach, towarach, czy usługach. Jeśli strona www jest nowoczesna i dobrze wypozycjonowana, bardzo łatwo odnaleźć ją w sieci, trafi więc na nią wielu, bardzo dużo odwiedzających, czyli potencjalnych klientów. Głównym celem działań pozycjonerskich jest popularyzowanie marki danej firmy w Internecie pod określonymi frazami, czyli hasłami, związanymi z działalnością, którą ta firma prowadzi. Priorytetem jest, aby promując lokalne przedsiębiorstwo wstawić w słowach kluczowych nazwę miejscowości, na terenie której się działa np. agencje interaktywne Kraków. Ważnym działaniem dla promowania marki w sieci jest także kierowanie kampaniami reklamowymi. Wysoka pozycja firmy jedynie w wynikach wyszukiwania to niestety zbyt mało. Dlatego też agencje interaktywne zwykle tworzą dla firm kampanie autorskie, choć od jakiegoś czasu modne stały się kampanie wykorzystujące media społecznościowe jak np. facebook. Kolejnym ważnym zadaniem agencji interaktywnych jest tworzenie sklepów internetowych, oraz systemów, umożliwiających internautom podejmować w sieci działania takie jak zakupy, sprzedaż itp. Kolejnymi poczynaniami , jakie podejmują agencje interaktywne jest hosting. Polega on na udostępnieniu klientowi miejsca na serwerze w celu utrzymania tam strony www, portalu czy oprogramowania internetowego. Nie posiadając własnego serwera, możemy skorzystać z oferty hostingowej agencji interaktywnej i wykupić miejsce na jej serwerze.


Katalogowanie stron www
Bardzo często zdarza się, że agencje prowadzą własne katalogi stron. Katalog stron jest to zbiór stron internetowych, zwykle pogrupowanych według tematów, którego celem jest promowanie tych stron w Internecie. Katalogowanie może odbywać się za pomocą automatu , ale może być także wykonywane ręcznie. Prowadzony przez agencje interaktywne katalog zazwyczaj jest płatny, musimy zatem wnieść opłatę za wpisanie do niego naszej strony internetowej. Opłata za zamieszczenie wpisu może być pobierana jednorazowo lub abonamentowo za określony czas. Istnieją także bezpłatne katalogi stron, gdzie opłata nie jest w ogóle pobierana. Czasami zdarza się, że agencje interaktywne prowadzą tak zwane katalogi moderowane. Każda strona przed wpisaniem do tego typu katalogu jest starannie sprawdzana pod kątem kryteriów zawartych w regulaminie katalogu. Można wyróżnić również katalogi niemoderowane, gdzie automatycznie dodaje się odnośnik do strony klienta.
Jak widać powyżej agencje interaktywne podejmują serię działań, aby poprawić widoczność klienta w sieci. Starają się kreować profesjonalny wizerunek, publikując wartościowe treści, które promowane są przez wiele kanałów komunikacyjnych, trafiając w końcu do sprofilowanych odbiorców. Agencje, które wykonują najszersze spektrum usług, określane są jako agencje full-service. Działalność agencji interaktywnych oparta jest na tych samych standardach jak innych firm wykonujących usługi. Ich oferta skierowana jest do każdego przedsiębiorcy niezależnie od branży i wielkości firmy. Często zdarza się, że z ich usług korzystają również osoby prywatne. Agencji interaktywnych nie powinno się mylić z agencjami public relation, których podstawowym zadaniem jest prowadzenie działań z zakresy E-PR. Obie agencje, mimo podobnych celów, korzystają z innych narzędzi i metod działania.
Internet, jako największe z mediów, pozwala firmom na dotarcie do ogromnego grona ewentualnych klientów. Najwięcej możliwości wykorzystania sieci dają właśnie agencje interaktywne, przyczyniając się do rozwoju i poprawy wizerunku firmy. Ich rola w działalności przedsiębiorstw jest bezcenna i ciągle rośnie. Wraz z rozwojem technologii i rozlicznych dziedzin informatyki z pewnością pojawią się nowe możliwości, które z pewnością uda się wykorzystać do promowania przedsiębiorstw w sieci. Przyszłość firm mieści się w Internecie, a agencje interaktywne muszą je w tę przyszłość jak najlepiej wprowadzić.
Jeżeli chcielibyście znaleźć agencję interaktywną, która zajęłaby się promowaniem Waszej firmy, warto zajrzeć na stronę www.agencje-interaktywne.com. Znajduje się tam czytelny katalog agencji interaktywnych. Agencje są pogrupowane według miast, w których działają, ale także można wybierać je, według układu alfabetycznego. Wybór jest naprawdę ogromny, a wyszukiwanie banalnie proste. To świetne miejsce dla tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z aktywnością firmy w Internecie.

Więcej informacji: www.agencje-interaktywne.com